Mobilności

środa, 30 stycznia 2019

ETI Malta courses




                                                                     MALTA 2019 


Kurs językowy dla  pięciu nauczycieli od 28.01.2019 do 01.02.2019.
  

Kasia, Paulina, Kamilla i Agnieszka, a także nasz nieoceniony Pan Dyrektor wyjechali na Maltę, żeby doskonalić swoje umiejętności komputerowe i szlifować język angielski. Każdemu życzymy takiej szkoły! Pierwszy dzień był nieco stresujący – grupa została podzielona, Agnieszką zaopiekował się Peter, a resztą - cudowna i doświadczona Anita. Trening językowy był intensywny, ale sposób przekazywania wiedzy sprawiał, że szybko zapominaliśmy, że jesteśmy na lekcji. Konwersacje z nowopoznanymi znajomymi z różnych krajów Europy to najlepszy sposób zdobywania wiedzy. Z całych sił szlifowaliśmy nowe słownictwo i przypominaliśmy sobie dawno zapomnianą gramatykę. Było warto -  już po kilku dniach bez problemów rozmawialiśmy ze wszystkimi – Maltańczykami i obcokrajowcami.

Brak barier w komunikacji przydawał się również popołudniami.  Malta to piękny kraj, a ze względu
 na swoje umiejscowienie i historię stanowi prawdziwy tygiel kulturowy. Mieliśmy okazję sporo
 zobaczyć: Valletta, Mdina, Blue Grotto…. Piękne zabytki, mili ludzie, a do tego pyszne jedzenie! 
Z czystym sumieniem możemy polecić każdemu. 
.
Integrowaliśmy się również z innymi uczestnikami kursu. Wymienialiśmy się doświadczeniami 
nawiązaliśmy nowe znajomości, które być może zaowocują w przyszłości.


Weekend był dla nas czasem odpoczynku, przed kolejnym tygodniem ciężkiej pracy. 
Skorzystaliśmy z okazji i wyruszyliśmy do Rzymu. Dla wszystkich była to pierwsza  wizyta w tym mieście
 i trzeba przyznać, że choć krótka, to na pewno jej nie zapomnimy. Koloseum robi kolosalne wrażenie ☺!
Drugi tydzień pracy (kurs CLIL) spędziliśmy w towarzystwie trojga polskich i jednego sudańskiego kolegi, w pracowni komputerowej, 
pod czujnym okiem Mario.
Najpierw trochę teorii, a później praktyka – tworzenie narzędzi informatycznych, które możemy wykorzystać w praktyce szkolnej.  
Mario pokazał nam zasoby, z których mogą korzystać nauczyciele, a kolejne tworzyliśmy sami. 
Niektóre nasze „dzieła” można znaleźć  za pomocą poniższych linków:


Dwa tygodnie ciężkiej pracy się opłaciły – wróciliśmy do domu pełni nowych pomysłów i zapału do pracy!


Kurs metodyczny dla nauczyciela języka angielskiego  od 28.01.2019 do 08.02.2019.
Grupę stanowiło 6 nauczycieli z Rosji, Polski i Malty. Naszą nauczycielką była przemiła i kompetentna Roberta, która zawsze była gotowa do  pomocy i wspierała nas miłymi komentarzami nt. naszych dokonań. Moim pierwszym "dziełem" była strona stworzona na WIX-ie.  Tworzyliśmy także "apki" za pomocą LearningApps, edytowaliśmy filmiki z YT w Edpuzzle. Przykładowa aplikacja, którą stworzyłem dla moich uczniów: With Love from Malta. W piątym dniu tworzyliśmy avatary. Mój Avatar nie jest postacią bardzo popularną. Zdobyłem także umiejętność nagrywania z ekranu i edytowania.   Nie wiedziałem o bardzo przydatnej aplikacji pozwalającej na konwertowanie, scalanie itd. Poniższy obraz nie jest screenshotem, ale snippingiem.

Kolejną nabytą umiejętnością była aplikacja umożliwiająca tworzenie komiksów




 Wyposażenie ETI Malta jest doskonałe, ja czuję się świetnie. Reszta grupy także :)

        ....a oto osoby z mojej wesołej i pracowitej grupy. Niestety, cztery osoby opuszczają nas :( Marek i ja zostajemy. Dobra wiadomość, że Roberta będzie nas uczyć w przyszłym tygodniu. 



 Po pierwszym tygodniu zajęć, cała grupa poleciała do Rzymu, aby zwiedzić Wieczne Miasto i sprawdzić nabyte umiejętności językowe. 

Drugi tydzień szkolenia był zapełniony poznawaniem, przygotowywaniem i wykorzystaniem wielu nowych aplikacji do stworzenia wspólnego projektu jednej jednostki metodycznej (lekcji) metodą CLIL (zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego). Czworo nauczycieli z Polski i z Niemiec miało przygotować na wspólnej platformie (Dysk Google) i zaprezentować na koniec kursu.


W poniedziałek zapoznaliśmy się ze wdrażanym w ETI Malta projektem CLIL4U, wykorzystując udostępnione linki mieliśmy możliwość poznania wielu użytecznych aplikacji. Pierwszą był interaktywny słownik Visuwords, który pozwala na wizualne przedstawienie wybranych słów.
Kolejnym poznanym e-narzędziem był przeogromny zbiór tekstów (korpus językowy)  współczesnego języka amerykańskiego angielskiego-COCA  i brytyjskiego angielskiego - BNC. Pracowity dzień zakończyliśmy testowaniem English Grammar Profile - aplikacji pozwalającej na określenie poziomu zaawansowania językowego użytkowników języka angielskiego.
W pozostałe dni nasza trenerka, Roberta demonstrowała użyteczne "apki", które musieliśmy tworzyć z myślą o naszym końcowym produkcie kursowym - WebQuescie. Były to: Class PBWorks, Puzzlemaker
ClassTools (Random Name Picker, Fakebook, QR Treasure Hunt Generator, Crossword Generator),  
Game templates, Breaking News English, SuperTeacher Worksheets, Kahoot, Canva
Visited Country Maps, WordArt, Blendspace, Twinery, StoryBird.

 Poniżej niektóre stworzone przeze mnie e-pomoce







W piątek, 08.02.2019 ostatecznie przedyskutowaliśmy całą prezentację WebQuesta, która została przygotowana w wykorzystaniem platformy Wikitel. Link do projektu.


Po prezentacjach projektów rozdano nam certyfikaty ETI Malta, certyfikaty PO WER, dokument księgowy za kurs i Europassy. 


Dla swoich uczniów z klasy I LO przygotowałem i przesłałem taką aplikację.  
Relację z całego  szkolenia przedstawiłem również w formie prezentacji w poznanej w ETI aplikacji Spark Adobe. 




W dniach 14.10.2019- 25.10.2019 P. dr Wioletta Michalska zrealizowała ostatnią projektową mobilność do ETI Malta. Poniżej relacja P. Michalskiej

Przyjemne z pożytecznym, czyli intensywny kurs angielskiego na Malcie.



 Drugą połowę października spędziłam na słonecznej Malcie rozwijając swoje kompetencje językowe oraz eksplorując ten  ciekawy, pod względem krajoznawczym                   i kulturowym, kraj. 
Wyjazd odbył się w ramach realizowanego, przez naszą szkołę, projektu: „Szkoła                z przyszłością – zastosowanie zintegrowanego nauczania językowo - przedmiotowego         w praktyce szkolnej”.

Jak wyglądały zajęcia?
  Na podstawie testu poziomującego, maltańska szkoła językowa ETI  zakwalifikowała mnie do odpowiedniej grupy.  W moim teamie znaleźli się nauczyciele z Niemiec, Francji, Łotwy i Polski. Co było dodatkowo bardzo ciekawym doświadczeniem.
Naszym lektorem była wymagająca, ale zawsze uśmiechnięta i bardzo życzliwa Kata, która codziennie starała się nas przekonać, że:  English is easy!
Kurs był bardzo intensywny, zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku,  w godzinach od 9.00 do 14.30 (z dwiema krótkimi przerwami). 
 Kata kładła duży nacisk na praktyczną naukę języka angielskiego, stosując zróżnicowane i efektywne metody aktywizujące. Dzięki temu  nabraliśmy pewności siebie   i zaczęliśmy rozmawiać, najpierw ze sobą, a potem z Maltańczykami i obcokrajowcami. Maltańczycy to bardzo mili i pogodni ludzie, dlatego przełamanie bariery językowej nie było trudne. Największą satysfakcję sprawił mi fakt, że z każdym dniem lepiej radziłam sobie językowo w różnych sytuacjach życiowych. To zachęciło mnie do jeszcze intensywniejszej pracy. Bardzo chciałam móc opowiedzieć na zajęciach, co udało mi się zobaczyć w czasie popołudniowych i weekendowych wycieczek, dlatego cały czas starałam się poszerzać  słownictwo.

Nie samą nauką  człowiek żyje!

W ramach kursu ETI Malta zorganizowała nam dwie wycieczki fakultatywne do Valletty oraz Rabatu i Mdiny (z cudownym przewodnikiem).





 W weekend wykupiłam w jednym z biur turystycznych wycieczkę statkiem na wyspę Gozo i Comino – było warto! 
Na co dzień nie jestem jednak fanką zorganizowanych atrakcji, dlatego zachęcona cudowną pogodą, bogactwem przyrodniczym i kulturowym zdecydowałam się na zwiedzanie Malty w stylu slow life. I to była najlepsza decyzja jaką mogłam podjąć! 
W czasie popołudniowych i weekendowych wypadów miałam okazję, poprzez komunikację z mieszkańcami, szlifować angielski, zobaczyć wiele pięknych miejsc (m. in. Marsaxlokk, St Peter’s Pool, Mosta, Naxxar, Victoria,  Błękitna Grota, Klify Dingli, Plaża Ramla Bay, Błękitną Lagunę, Popeye Village), poznać wspaniałych Maltańczyków, skosztować lokalnych specjałów.

Co dał mi ten kurs?
Dodał mi pewności siebie, zachęcił do dalszego rozwijania kompetencji językowych.  W trakcie kursu miałam okazję do nawiązania znajomości z nauczycielami, z kilku krajów (Niemiec, Francji, Łotwy), co może w przyszłości zaowocować wymianą uczniów.               W czasie zajęć pogłębiłam również swoją wiedzę na temat kultury, tradycji, zwyczajów, oraz systemu szkolnictwa obowiązującego w ich krajach. 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ETI Malta courses

                                                                     MALTA 2019  Kurs językowy dla  pięciu nauczycieli od 28.01.2019 do...